Praha 10 podle ÚOHS úmyslně ignorovala zákon, rezignace místostarosty Peka (TOP09) je nevyhnutelná

Praha 10 dostala v minulých dnech od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže  (ÚOHS) rekordní pokutu 750 000 korun za zakázku na úpravu objektu Vinice, kde úřad nyní sídlí. Pravomocná rozhodnutí jsou již zveřejněna na webu. Závěry jsou pro Prahu 10 doslova zdrcující. 

“Podle antimonopolního úřadu se jedná o úplnou ignoraci zákona, úmyslné porušení zákona a sofistikované skrývání. Rezignace místostarosty Tomáše Peka (TOP09) je nevyhnutelná,” říká po seznámení se s rozhodnutími ÚOHS zastupitel Prahy 10 Petr Beneš (Piráti).

Pro co největší autenticitu a důvěryhodnost dále uvádíme konkrétní citace z rozhodnutí ÚOHS, které přikládáme také v příloze:

Takový záměrný postup směřující k obejití povinností stanovených zákonem Úřad nemůže v žádném případě aprobovat, neboť jde v podstatě o „ukázkový“ případ obcházení zákona směřujícího jednoznačně proti jeho smyslu a účelu,” říká ÚOHS v rozhodnutí I.instance na straně 22 v odstavci 97.  

Stupeň společenské škodlivosti přestupku (tedy závažnosti) označuje Úřad jako velmi vážný” (…) “Zadavatel jednoduše udělal vše pro to, aby se zákonné regulaci v oblasti veřejných zakázek úplně vyhnul; jeho jednání tak lze postavit na roveň úplné ignoraci existence zákona,” píše ÚOHS v rozhodnutí I.instance na straně 25 v odstavci 111.

Úřad dospěl k závěru, že postup zadavatele byl natolik sofistikovaný, že je vyloučeno, aby se nejednalo o úmyslné porušení zákona,” píše dále ÚOHS v rozhodnutí I.instance na straně 24 v odstavci 109.

Úřad vyhodnotil závažnost přestupku jako velmi vysokou a v tomto duchu se taky řídil při stanovení konkrétní výše pokuty. Naopak Úřad nezjistil žádné polehčující okolnosti, které by měly vliv na určení výše pokuty,” dodává ÚOHS v rozhodnutí  I.instance na  straně 27 v  odstavci 120.

Rozhodnutí antimonopolní úřadu po podaném rozkladu ze strany Prahy 10 potvrdil v plném rozsahu jeho předseda Petr Mlsna a k výše uvedenému dodává:

Co se týče namítané situace, která dle zadavatele podpisu smluv předcházela, nejednalo se o žádnou havarijní situaci, kterou zadavatel nemohl předpokládat. Pokud se zadavatel skutečně chová jako řádný hospodář, jak několikrát ve svém rozkladu zmínil, musel mu být stav nemovitosti znám již delší dobu (několik let). Případná prodleva při použití zákonného zadávacího řízení (tím spíše u zjednodušeného podlimitního řízení) tak nemohla hrát již žádnou roli,” říká předseda Mlsna v rozhodnutí II.instance na straně 15, odst. 69

Porušení zákona bylo Úřadem vyhodnoceno jako velmi závažné z důvodu úplné ignorace zákona a hospodářské soutěže, proto je nepřípadné ze strany zadavatele plédovat za uložení pokuty při samotné spodní hranici zákonné sazby,” pokračuje Mlsna ve svém rozhodnutí II.instance na straně 15 v odstavci 70.

Jak bylo konstatováno Úřadem, z jednání zadavatele je zjevné, že se již od samotného počátku snažil vyhnout zákonné povinnosti zadat zakázky v zadávacím řízení. (…)  Zadavatel totiž vyvinul nemalé úsilí, aby faktické rozdělení veřejné zakázky na dvě VZMR zdánlivě „sofistikovaně“ skryl pod postup dle § 11 zákona (vertikální spolupráce). Takové jednání, které je zjevným a jak správně uvedl Úřad i úmyslným obcházením zákona, je extrémně nežádoucí. I s ohledem na tuto skutečnost nelze v žádném případě vyslyšet výzvu zadavatele ke snížení výše uložené pokuty,” dále říká Mlsna ve svém rozhodnutí II. instance na straně 15 v odstavci 70.

“Je pro mě překvapením, že tak zkušení politici jednají záměrně protizákonně a navíc se vymlouvají jako malé děti. Kdy jindy by politici m

ěli končit ve funkci, než když jim je pravomocně prokázáno porušení zákona?” říká Petr Beneš (Piráti) a navíc dodává: “Není možné, aby za toto úmyslné porušení zákona platili občané Prahy 10, pokuta se musí vymáhat po tom, kdo ji konkrétně způsobil,” dodává Beneš.  

K tomuto se ve svém rozhodnutí vyjadřuje i sám ÚOHS. “Kromě toho se v konečném důsledku nemusí uložená pokuta projevit (výlučně jen) ve sféře obviněného, neboť je na něm, aby případně využil jiné právní nástroje, pomocí kterých je možno uplatnit nárok na náhradu škody proti konkrétním osobám, které zavinily protiprávní stav, jenž vyústil v uložení pokuty,” píše se dále v rozhodnutí I.instance na straně 26 v odstavci 116.

Místostarosta Tomáš Pek (TOP09) má další uvolněnou pozici v zastupitelstvu hlavního města. Je předsedou výboru pro územní rozvoj, kde se rozhoduje o miliardách. “Pokud pod vedením pana Peka došlo k úmyslnému porušení zákona, mělo by SPOLU zvážit jeho další fungování v zastupitelstvu HMP,” doplňuje Jana Komrsková, náměstkyně primátora a předsedkyně zastupitelského klubu Piráti Praha 10.

Přílohy: Rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

Piráti poukázali na nezákonné zadávání zakázek v Praze 10. Antimonopolní úřad potvrdil rekordní pokutu 750 000 korun

Na podezření z obcházení zákona o zadávání veřejných zakázek upozornil náš opoziční zastupitel MČ Praha 10 Petr Beneš už před více než rokem. Nyní mu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dal za pravdu a definitivně potvrdil městské části velmi vysokou pokutu týkající se rekonstrukce budovy Vinice. Místostarostu Tomáše Peka (TOP 09), který má v gesci majetek i akciovou společnost, jenž se na zakázce podílela, nyní Piráti vyzývají k vyvození odpovědnosti a rezignaci.

Místostarosta Pek by měl okamžitě rezignovat. ÚOHS jednoznačně potvrdil nezákonnost, účelovost a městská část musí zaplatit rekordní pokutu. Na první pohled bylo jasné, že je to šmelina a obávám se, že stejný modus operandi použili i v další zakázce,” říká Petr Beneš.

Už materiál, který zakázku rekonstrukce řešil, byl radě nestandardně předložen tajemnicí úřadu “na pokyn členů rady”, neboť Pek v době jeho projednávání čerpal dovolenou. Argumentoval časovou tísní a ohrožením harmonogramu stěhování radnice do rekonstruované budovy Vinice, jak vyplývá z důvodové zprávy (viz. přílohy na konci článku).

Paní tajemnice se však z veškeré odpovědnosti předem vyloučila, naopak v důvodové zprávě odkazuje přímo na místostarostu Peka. “Zdá se, že to někdo chtěl hodit na tajemnici. Ta to na sobě ovšem nechtěla nechat, a tak “viníka” už dopředu chytře označila v předkládaném tisku,” dodává Petr Beneš

ÚOHS ve čtvrtek 3. října podezření definitivně potvrdil, když konstatoval, že úřad MČ Praha 10 záměrně rozdělil desetimilionovou zakázku na stavební úpravy budovy Vinice na dvě části a ani v jedné z nich nepostupoval podle zákona. Účelové rozdělení mohlo mít vliv na netransparentní výběr dodavatele. Pokuta 750 000 korun je pravomocná.

Jak Beneš ÚOHS loni v srpnu upozornil, městská část rozdělila zakázku na dvě menší, aby tak nemusela dodavatele veřejně soutěžit a zakázku mohla zadat tzv. z ruky. Její akciovka, společnost Praha 10 – Majetková, pak svou část zakázky fakticky předala dál soukromé společnosti. Porušila tak zásady vertikální spolupráce.

Místostarosta Pek má na desítce v gesci majetek včetně radnice, akciové společnosti a kulturní památky. Účelové rozdělení zakázky a z něj vyplývající pokuta jsou tak jeho politickou odpovědností, potažmo celé koalice ODS, TOP 09 + VLASTA a STAN s podp. KDU-ČSL. V případě, že Pek ze své funkce místostarosty nerezignuje, budou Piráti iniciovat svolání mimořádného zasedání zastupitelstva s návrhem Pekovo odvolání.

Piráti skutečně kontrolují každé usnesení rady městské části, jeho plnění a věcnou potřebnost. “Je to kontrolní role opozice. Doslova koukáme koalici pod ruce. Máme za to, že zmíněnou zakázku, porušení zákona a z něj vyplývající pokutu je třeba projednat na mimořádném zasedání zastupitelstva za přítomnosti veřejnosti,” uvádí Jana Komrsková, předsedkyně zastupitelské klubu Pirátů v Praze 10.

Přílohy:

  1. usneseni k návrhu na výběr ekonomicky nejvýhodnější nabídky a výběr dodavatele na realizaci veřejné zakázky malého rozsahu s názvem „STAVEBNÍ ÚPRAVY OBJEKTU VINICE PRO ÚŘAD MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 10“: https://usneseni.praha10.cz/usneseni/usneseni/2154
  2. usneseni k návrhu na schválení Smlouvy o dílo na úpravu 3., 4., 5. NP vnitřních prostor obchodně-administrativního objektu Vinice Business Centre – Vinice II na adrese Vinohradská 3218/169, Praha 10: https://usneseni.praha10.cz/usneseni/usneseni/2223

NA PRODEJ NENÍ JEN RADNICE, ALE I KD EDEN!

Rádi byste vlastnili strategický pozemek Prahy 10 v centru Vršovic o velikosti 1300 m2 včetně tanečního sálu, kinosálu a diskoklubu za cenu 100 metrového bytu, tedy sakum prásk za 11,7 mil. Kč? Pak jste ve správný čas na správném místě!
Vedení Prahy 10 přichází s jedinečnou nabídkou tento sen splnit, jen se ji nepochopitelně ostýchá kvalitně zpropagovat.

Ze znaleckeho posudku Apogeo, ze kterého čerpá i analyza o prodeji vršovické radnice, vzešlo lukrativní ocenění objektu KD Eden na báječných 11,7 mil. Kč!

  • Záměr prodeje KD EDEN si skutečně nezaslouží skrývat jen na desítkové úřední desce

Z toho důvodu jsme se rozhodli pomoci takový supervýhodný byznys zpropagovat důstojným způsobem. Stálo nás to sice nějaké úsilí, ale zároveň nás hřeje dobrý pocit, že jsme pro propagaci této historicky unikátní akvizice udělali mnohem, víc než všichni členové rady dohromady, včetně místostarosty Peka (TOP09), který je gesčním „realitním makléřem“. Pan Pek je známým kumulantem několika uvolněných pozic a je zřejmé, že tuto kumulaci nezvládá.  Proto jsme se rozhodli, že mu pomůžeme.

  • Ale teď vážně!
Je neuvěřitelné, že Praha 10 doslova drancuje majetek hlavního města, který má pouze svěřený do správy, a to navíc zcela netransparentním způsobem. Současné vedení radnice se tak zbavuje posledních strategických pozemků a staveb ve Vršovicích a jak se říká, co peklo schvátí, už nenavrátí. V případě prodeje se žádná veřejná vybavenost do centra Vršovic již nikdy nevrátí.

Podklady včetně posudků jsou přitom doslova zfušované, no posuďte sami. Celý Eden včetně lukrativního pozemku za pouhých 11,7 milionu? Vždyť podobnou cenu mají možná jen unikátní lustry od Bořka Šípka, které jsou neodmyslitelnou součásti Edenu, stejně jako dominantní mozaika „Vzepětí“.

 

Tomu se říká PEKelná SLEVA!

RADNICE VLASTA A KULTURNÍ DŮM EDEN JSOU NYNÍ OFICIÁLNĚ NA PRODEJ

Praha 10 nečekaně spustila prodej vršovické radnice, Edenu a všech přilehlých pozemků. Zároveň s tím hledá nové sídlo. Výzva je od včerejšího dne v tichosti zveřejněna na úřední desce a na portálu Tender arena.

BEZPRECEDENTNÍ NETRANSPARENTNOST!
Na takto zásadní a historický krok NEMÁ současné vedení radnice SOUHLAS ZASTUPITELSTVA, ani Výboru pro strategické investice a veřejné zakázky, ani majetkové komise. Tohle by si nedovolili ani největší šíbři minulosti Prahy 10.

VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ NEBO DIVADLO NA OKO?
Spekuluje se o tom, že této transakce se bude účastnit skupina firem Ivana Zacha (majitel TV Prima), který je také majitelem současného sídla radnice na Vinici. Případně o účasti developera PSN, který chce v této lokalitě transformovat celou oblast Koh-i-Noor.

HODNOTÍCÍ KOMISE BEZ OPOZICE!
Netransparentní proces podtrhuje i absolutní vyloučení opozice i zástupce občanů z hodnotící komise. Z osmi členů komise jsou čtyři za volební subjekt Společně (ODS,TOP09), dva za Koalici Vlasta (STAN/KDU) a dva zaměstnanci úřadu.

  • VÝZVA KOUPĚ RADNICE

Další informace zjišťujeme.


Fotokoláž zachycuje radost po podpisu koaliční smlouvy, která nyní graduje historickým prodejem radnice VLASTA (zleva: Radek Lojda, místostarosta za TOP09, Martin Valovič starosta za ODS a David Kašpar místostarosta za STAN).

DALŠÍ VÝŠKOVÁ BUDOVA DO MALEŠIC

Extrémní a nevhodná dominanta bude mít 23 podlaží a bude měřit VÍC NEŽ 70m. Spolu s touto budovou vznikne ještě 4 patrové obchodní centrum s plochou 30tis. m2. To vše v Malešicích Na Homoli.
Developersky řízená Praha 10 nečekaně otočila o 180stupňů a se společností kontroverzního podnikatele Roberta Schneidera uzavírá MEMORANDUM O SPOLUPRÁCI!

Praha 10 přitom loni na magistrát posílala řádu námitek, totéž platilo ještě LETOS V KVĚTNU, a to jako námitky ke společnému řízení o změně územního rozhodnutí a změně stavby před dokončením. Během prázdninových měsíců došlo k absolutní a nepochopitelné změně názoru, přitom většina námitek nebyla vypořádána!

Ke schválení memoranda byla svoláno mimořádné jednání komise územního rozvoje na středu 4.9.2024.
PRO schválení memoranda hlasovali všichni koaliční členové: Pavel ŠUTKA (ODS), Petr SCHOLTZ (ODS), Tomáš PEK (TOP09), Viktor LOJÍK (TOP09), dokonce i radní pro životní prostředí Milan MARŠÁLEK (VLASTA).
PROTI hlasoval pouze náš zastupitel Petr Beneš.

  • Developer se snaží účelově zneužít 20 let staré stavební povolení a změnit ho. Podle současných pravidel by to totiž stavba nebyla možná!
  • Proti stavbě se ve spolupráci s IPR – Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy vyjádřila i naše náměstkyně pro životní prostředí Jana Komrsková.


Námitek je tolik, že se skoro ani nedají vypsat, proto vybíráme pouze několik:

  • Dle návrhu metropolitního plánu je v místě ustálená výšková regulace pouze 8 nadzemních podlaží!
  • Stavba by se měla posuzovat jako nový záměr, a to dle aktuálně platných předpisů.
  • Část OC je v rozporu s územním plánem umístěna na plochu IZ (izolační zeleň) = toto využití je nepřípustné.
  • Předkládaný koncept objemově velkých hmot a výška 71,8 m je pro tuto lokalitu absolutně nevhodná.
  • Je požadováno vybudovaní MŠ s kapacitou min. 4 třid.
  • Ke kácení je určeno 76 stromů, z toho je jich 31 s obvodem kmene 80cm a více.
  • Záměr předpokládá indukci velkého rozsahu zdrojové a cílové dopravy. V tomto kontextu upozorňujeme, že provozní situace na některých křižovatkách uliční sítě v přilehlém území je nepříznivá.
  • V ploše s rozdílným způsobem využití SV (všeobecně smíšené) je dle regulativů platného ÚP možné umísťovat obchodní zařízení s celkovou hrubou podlažní plochou (HPP) nepřevyšující 8 000 m2. Navržený záměr obchodního centra má kapacitu 29 250 m2 HPP.
  • Upozorňujeme, že posuzovaná výstavba se nachází v zásobním pásmu vodojemu Kozinec, který má omezenou kapacitu a je limitována nátokem do vodojemu. Proto navýšení spotřeby pitné vody v dané oblasti by mohlo mít negativní dopad na kvalitu zásobování celé oblasti pitnou vodou.
  • Zásadní zdroj hluku představuje pro připravovaný záměr existující automobilová doprava na okolních kapacitních komunikacích. Umístění objektu pro bydlení do takto zatížené.
  • Záměr tak nesplňuje § 33 Forma a charakter parkování odst. 8 dle pražských stavebních předpisů (nařízení č. 10/2016 Sb. hl. m. Prahy, v platném znění), který předepisuje doplnění stromů na parkovištích v minimálním počtu 1 strom na 8 stání v ploše parkoviště lokality je nevhodné a v rozporu s principy ochrany obyvatel před hlukem.

Všechno tohle by ve slušné společnosti mělo stačit k rezignaci starosty Martina Valoviče a radního pro životní prostředí Milana Maršálka.

Bohužel to asi není vše . . .

Pokud se v příštím týdnu prokáže naše další podezření, bude to jednoznačně největší skandál tohoto volebního období.

 

JAKUTSKÁ V NOVÉM

Malý krůček pro děti, ohromný skok v čase.
  • Dnes se po do dvouleté rekonstrukci otevřely dětské skupiny v tzv. jeslích Jakutská.
  • Technicky i morálně přežitý stav z 50. let minulého století, kdy člověk netušil, zda dnes zase něco nezahoří, a „jesle“ se budou moci zítra otevřít, nahradily důstojné podmínky pro děti i personál adekvátní pro 21. století.
  • Do konce října bude hotova i zahrada.
  • Není bez zajímavosti, že stavba nezaznamenala žádné nežádoucí vícenáklady! 
  • Děkujrme všem zaměstnancům Centrum sociální a ošetřovatelské pomoci v Praze 10, příspěvková organizace, kteří se na zdařilém průběhu rekonstrukce podíleli. Bez nich by tak dobrý výsledek, navíc včas, nebyl reálný.
  • Rekonstrukce je příkladem dobré praxe rodinné politiky.

„Rodina se dusí!“

Citátem z kultovního filmu lze charakterizovat přístup současné koalice k podpoře rodin, a to vzdor tomu, že v programovém prohlášení koalice můžeme nalézt lákavě znějící přísliby deklarující pochopení potřeb rodin, jako například:

  • vnímáme rodiny s dětmi jako jednu z našich priorit a vytvoříme pro ně co nejlepší podmínky v Praze 10
  • budeme prosazovat zodpovědnou rodinnou politiku, vytvoříme její koncepci a zajistíme kapacity na její naplňování
  • pokračování v investicích do oprav a výstavby základních a mateřských škol za účelem zajištění kapacit nastupujících silných populačních ročníků s minimální zátěží pro personál škol

Jaká je však realita v polovině volebního období?

  1. zrušení příspěvku MČ Praha 10 na školy v přírodě a lyžařské kurzy, více zde.
  • Pirátské návrhy na obnovení příspěvku byly koaličními zastupiteli opakovaně zamítnuty.
  1. od září 2024 rodiče zaplatí výrazně více za školku či družinu.

Desítková radnice neváhala atakovat maximálně stanovený strop, který stanovuje novela vyhlášky o předškolním a zájmovém vzdělávání. Jedná se o bezmála dvojnásobek současného poplatku, pro školky činí úhrada 1512 Kč za měsíc, v případě družin pak 756 Kč měsíčně;

  1. opakované odmítání finančního posílení dotačního programu pro rodiny s dětmi s těžkým zdravotním handicapem, které plní povinnou školní docházku.
  • Piráti si uvědomují, náklady rodinám objektivně vzrostly a odhadovaný náklad cca 0,5 mil. Kč ročně by obecní kasa objektivně unesla;
  1. razantní navýšení nájemného od 1. 7. 2024 až o těžko uvěřitelných 150 % pro neziskové organizace poskytující služby (sociální, volnočasové, vzdělávací, atp.) občanům Prahy 10. K tomu došlo změnou Zásad hospodaření s nebytovými prostory svěřenými městské části Praha 10.
  • Piráti vnímají obavy a nesouhlas (např. zde) mnohých organizací s takto radikálním krokem. Máme obavu z omezení dostupnosti, snížení rozsahu či kvality poskytovaných služeb. Řešení vnímáme ve vypsání dodatečného dotačního řízení, které by výrazné zvýšení nákladů organizacím kompenzovalo, byť současné vedení Prahy 10 vypsání takové dotační výzvy odmítá.
  1. nedostatečná kapacita školských zařízení

V roce 2023 bylo u zápisu na základní školu v Praze 10  1196 dětí, přičemž kapacita prvních ročníků činila 946 míst. Situace letos nebyla o moc lepší, o umístění dítěte ze spádové oblasti se při zápisu losovalo v 6 ze 13 základních škol zřizovaných MČ Praha 10.

  • Piráti na demografický trend upozorňují od roku 2018. Aktuálně navrhujeme vybudovat v místě vršovické radnice školský kampus.

Prodat, nebo mít školu?

Prodat, nebo mít školu? Odpověď by měla být zřejmá, nechceme nechat deváťáky dál viset pod čarou a jen pozorovat jak bývalá radnice zbytečně chátrá.

Radní pro školství Antonín Klecanda (STAN) musí možnost přestavby na kampus řádně prověřit. A to ne od stolu ani na základě dojmů. Školské kapacity zoufale chybí a dochází čas.

V ceně rekonstrukce bývalé radnice je samozřejmě i odstranění azbestu, který stavaři v druhé polovině dvacátého století používali běžně. Navíc město jako investor má přímější možnost kontroly nakládání s touto nebezpečnou látkou než v případě rekonstrukce soukromým investorem.

Převedení budovy na magistrát a finanční kompenzace pro Prahu 10 je věcí politické dohody. A tady musí jednat vedení Prahy 10 s hlavním městem. Je to o prioritách.


A co budeme mít, když ne ani radnici ani školu?

Praha 10 to neví.

Za kolik by budovu případný zájemce koupil, jak by se vypořádal s azbestem?

Praha 10 to neví.

A na co by místo soukromý developer přetvořil?

Praha 10 to neví.

Kde budou studovat naše děti?

To neví ani Praha 10 ani radní Klecanda zodpovědný za školství.

Co tedy víme … ?

Víme, že údržba staré radnice stála za první pololetí už více než 3,9 milionu korun.

Necháme budovu s nadstandardní dopravní obslužností dále ležet ladem, nebo konečně zajistíme studentům důstojné prostory pro vzdělávání?

Vysvědčení Rady MČ Praha 10 za období šk. roku 2023 – 2024

Závěr školního roku s sebou nese zasedání klasifikačních porad. Tak jako před rokem konala se i u desítkových Pirátů klasifikační porada, aby pečlivě zhodnotila výkon členů Rady MČ Praha 10 za období uplynulého školního roku.

Sbor hodnotitelů zevrubně posuzoval u každého z devíti (resp. desíti) členů jeho motivaci, svědomitost, cílevědomost, odbornost, píli, dosahování reálných výsledků, ale i chování či snahu o osobnostní rozvoj.

Jak už to bývá, v každém kolektivu nalezneme snaživce, ale i známé výtečníky. U členů Rady P10 tomu není jinak. Někteří udělali radost větší, další vůbec žádnou.

I v 2. polovině volebního období budeme členům rady nabízet nápomocnou součinnost a držet pěsti ke zlepšení.

 

Nový školský kampus místo opuštěné vršovické radnice

Loni se radnice Prahy 10 přestěhovala z chátrajícího sídla ve Vršovicích do pronajaté budovy na Vinici. Komplex budov ve Vršovicích zůstává prázdný, v jeho okolí se začínají vyskytovat ve zvýšené míře nežádoucí sociální jevy, dál chátrá, což výrazně zatěžuje obecní rozpočet.

Na jednání Zastupitelstva MČ Praha 10 v pondělí 24.6.2024 se navíc zcela zřetelně ukázalo, že gesční radní pro řešení sídla radnice, pan místostarosta Tomáš Pek (TOP09) sice tvrdí, že existují tři možné scénáře, ale ve skutečnosti tlačí prodej či směnu s developerem. V tomto záměru má podporu zbylých členů současné vládnoucí koalice. Jiné řešení nepřipouští.

Pirátští zastupitelé přichází s návrhem, aby opuštěné kanceláře nahradily školní třídy. Například zdravotní škola, gymnázium, ale třeba i základní škola. Myslíme, že pan Pek by tento návrh měl přinejmenším projednat se zástupci hlavního města, než začne strašit veřejnost katastrofickými scénáři.
Považujeme za velmi zvláštní, že pan Pek jako zastupitel hlavního města se znalostí nedobré situace Prahy v oblasti středního školství, vůbec může uvažovat transakci se soukromým subjektem s pozemky na naprosto exkluzivním místě v širším centru města. A to bez jakýchkoliv snah prověřit možnosti hledat řešení s přirozeným partnerem v podobě hlavního města, které by pro obě strany bylo zajímavé a přijatelné.
Navíc má budova stavební povolení, které je možné snadno upravit. Nemusela by tak dál bezúčelně chátrat a neplatily by se miliony korun za její konzervaci.

Myšlenka využití budovy pro vzdělávací účely vyvolala u vládnoucí ODS, TOP09 a Koalice VLASTA až hysterický odpor s odkazem na údajnou ekonomickou nevýhodnost. Opak je pravdou.
Miliardy korun od pražského magistrátu určené pro akutní rozšíření školské infrastruktury mohou v případě vzniku školského kampusu ve Vršovicích posloužit současně jak školským účelům, tak recipročně pro řešení sídla desítkové radnice.

Vznik kampusu by zhatil připravovaný záměr prodeje bývalé radnice developerovi. Možná proto tak silný odpor a nevůle ze strany vládnoucí koalice připustit jinou možnost.